soleman

soleman
soleman

Senin, 04 Juli 2011

GEOGRAPHY AND LAND FEATURES

the geographical location of a country and its physical characteristic are very important to its development and progress. The united states is very fortunate in this respect.

FIRST of all, it has a good climate. in almost all sections of the country it is possible to live comfortably during the whole year. it is true that in the south it sometimes gets very hot, and in the north very cold. but the people who live in these regions become accustomed to the climate and never suffer very much when the weather is either very hot or very cold.
in the large country there is usually a great variety of different physical characteristic. in the united states, there are wide plain and high mounting, thousand of lakes and rivers of all sizes, cool forest hot desert and coastline several thousand miles long.
the many lakes and rivers, as well as the long coastline, have been of great importance to the development of the country, since they made possible the easy transportation of people and all the things people need.
Transpotation by water is still necessary and important. In modern times, however, trains ,automobiles,trucks and airplanes are doing much of the work which was formerly done by ships and boats.


by soleman panggabean




Terjemahannya

lokasi geografis negara dan karakteristik fisik yang sangat penting untuk perkembangan dan kemajuan. Negara-negara bersatu sangat beruntung dalam hal ini.

PERTAMA dari semua, memiliki iklim yang baik. di hampir semua bagian negara itu adalah mungkin untuk hidup nyaman sepanjang tahun. memang benar bahwa di selatan kadang-kadang panas sekali, dan di bagian utara sangat dingin. tetapi orang-orang yang tinggal di wilayah ini menjadi terbiasa dengan iklim dan tidak pernah menderita sangat banyak ketika cuaca baik sangat panas atau sangat dingin.
di negara yang besar biasanya ada berbagai macam karakteristik fisik yang berbeda. di negara-negara bersatu, ada pemasangan polos dan tinggi dan lebar, ribuan danau dan sungai-sungai dari semua ukuran, padang pasir hutan sejuk panas dan beberapa ribu mil garis pantai yang panjang.
banyak danau dan sungai, serta panjang garis pantai, telah penting untuk pembangunan negara, karena mereka dimungkinkan transportasi mudah orang dan semua hal yang orang perlu.
Transpotation oleh air masih perlu dan penting. Di zaman modern, bagaimanapun, kereta api, mobil, truk dan pesawat terbang yang melakukan banyak pekerjaan yang sebelumnya dilakukan oleh kapal-kapal dan perahu.


oleh Soleman Panggabean

Tidak ada komentar:

Posting Komentar